Stress is een naar buiten gerichte aandacht, er is gevaar, pas op! Het is eigenlijk een overlevingsmechaniek. Het zorgt ervoor dat je extra bloed in de spieren van armen en benen krijgt om in actie te komen. Het legt je spijsvertering en immuunsysteem plat, cortisol en adrenaline gieren door je lichaam. Stress vreet energie.

Als je relaxed bent, werken je organen optimaal, je hartslag is lager, je kunt wel overwogen denken en doen. Je voelt je beter, gelukkiger en je kunt in ontspannen toestand veel langer doorgaan.

Stress reduceren.

Een leven zonder stress is onzin. Dat bestaat niet, als je na stress ontspant  kan je lichaam weer herstellen. Ik kan je op verschillende manieren leren hoe je effectief kunt ontspannen.

  •  EFT Emotional Freedom Techique.
  • Je kunt de zelfhypnose leren door middel van de drie vinger techniek.
  • We kunnen de essentiële olie inzetten, alleen of in combinatie met EFT.
  • De eerste kenmerken van stress leren kennen en zo ervoor zorgen dat stress niet te hoog oploopt.
  • Bewust omgaan met stress, je triggers onderzoeken.
Wil je een afspraak? Mail of bel T 0515 44 35 88

Stress en aangeleerd gedrag.

Ook rondom stress speelt aangeleerd gedrag een grote rol.
Bijvoorbeeld: stel je komt uit een ondernemersgezin, er werd hard gewerkt en stilzitten was er niet bij. Je ouders moesten je niet betrappen op dagdromen, dan kreeg je een nieuwe taak. Nu merk je nog steeds dat je doordraaft en jezelf niet te tijd gunt om te ontspannen. Hiervoor is de hypnotherapie geweldig. Dit soort aangeleerd gedrag kan gelukkig worden afgeleerd.

Stress en burn-out.

Teveel en langdurige stress veroorzaakt een burn-out. Je hele lichaam kan ontregeld worden door teveel stress, het is een belangrijke doodsoorzaak. We leven in een tijd waarin we de hele dag omringd worden door heel veel prikkels, we staan de hele dag aan. Ons brein maakt stress hormonen aan om ons in een actiemodus te zetten, we moeten kunnen vluchten. Maar onze stress wordt niet veroorzaakt door levensgevaarlijke beren of tijgers, maar door de waan van de dag. We komen dus niet in actie, sterker nog we doen niets! Dus ons brein krijgt ook niet het seintje dat het weer veilig is. Het blijft stress hormonen aanmaken. Wat je dus vanaf nu vooral moet doen is, bewegen! Als je stress hebt, beweeg, daarmee geef je het brein het teken dat je jezelf in veiligheid hebt gebracht. Heel veel dieren schudden de stress van zich af, of gapen heel uitgebreid. Wij moeten onszelf aanwennen om regelmatig te bewegen.

TIP: beweeg elke 45 minuten een paar minuten. Kom van je plek, loop even een stukje. Echt 3 á 4 minuten is genoeg.
Hiermee voorkom je een burn-out!

Hypnotherapie voor meer rust in je leven.

Klik hier en maak een afspraak.
leef vanuit je hart. hypnotherapie fryslan

Ziek van stress.

Als je ziek wordt van stress dan heb je het over schadelijke stress, langdurige stress, traumatische stress. Dat kan zich uiten in; hoofdpijn, buikpijn (PDS), spanning in je lichaam, nek of schouders, hartkloppingen, oorsuizen, slaapproblemen, burn-out of overspannen, kort lontje, irritatie, somberheid, lusteloosheid, vermoeidheid, moeilijk omgaan met anderen.

Langdurige stress put je uit, klachten worden steeds erger. Ook krijg je steeds meer fysieke klachten of je raakt depressief. Je immuunsysteem wordt door de cortisol onderdrukt.
Ook kan het je gedrag zodanig beïnvloeden dat je jezelf niet meer herkent, zo kortaf of kritisch. Je kunt ook meer gaan eten of drinken of je ontspanning zoeken in verslavingen.

Het kan je werk beinvloeden doordat je je niet goed meer kunt concentreren, waardoor je in een burn-out kunt raken. Of je werk kan je zoveel stress opleveren dat je burn-out raakt.

Zo kom je door de gevolgen van stress in een vicieuze cirkel van negatieve gedachten en handelingen.

Wat ik je kan bieden.

  • EFT emotional freedom techniek. Die kan je overal en altijd inzetten.
  • De essentiële olie, b.v. de lavendel deze breekt cortisol af.
  • Ontspanningsoefeningen
  • Hypnose, met als doel weer wennen aan ontspanning.

Wil jij; stoppen met roken, afvallen, een leven zonder angst en fobie, uit je burn-out komen, verlost van je eetproblemen, meer zelfvertrouwen, stress reduceren, omgaan met je HSP, omgaan met PDS, leren pijn te beheersen, je depressie de baas worden, migraine voorkomen, beter omgaan met hormonale issues als PMS, menstruatie klachten, overgang, beter concentreren en leren, of je verslavingen de baas worden? Maak dan een afspraak.